تبلیغات
وبلاگ مهندسی مکانیک ( مکانیک خودرو-حرارت و سیالات- تاسیسات) - جدول عیب یابی جعبه دنده

طراحی سایت

قالب وبلاگ

وبلاگ مهندسی مکانیک حرارت و سیالات


وبلاگ مهندسی مکانیک ( مکانیک خودرو-حرارت و سیالات- تاسیسات)
از مکانیک لذت ببر!!!!!!!!

جدول عیب یابی جعبه دنده

عیب

علت

جزئی ویا جدی

1ـ دسته دنده لق می خورد وصدا می دهد.

1ـ فرسایش زیاد دركلاهك كروی زیردسته دنده وپین مربوطه یاشل بودن پیستون ضامن دنده عقب.

2ـ شل بودن سیبك تعویض

جزیی : می توان درحالی كه جعبه دنده روی خودرو قرارداردآن راتعمیر كرد.

جدی : پیچ قفل كننده ممكن است داخل جعبه دنده بیفتدوموجب دردسرشود.

2ـ یك یاچند دنده خوب سنكرونیزه نشده است.

1ـ فرسایش در دنده های برنجی ویافرسایش درخارموشكیها.

جزئی : برای چندصدكیلومتر          می تواند ادامه داشته باشد.

3ـ بیرون زدن یك یاچنددنده.

1ـ ضیعف شدن فنرداخل ماهكها.

2ـ فرسایش ماهكها.

3ـ فرسایش یاكچل شدن   سردنده ها درمحل در گیر شدن با کشویی تعویض

4ـ فرسایش كشوئیهای تعویض.

بستگی به این داردكه چنددنده بیرون می زند وتا چه اندازه درهنگام رانندگی ممكن است خطرآفرین باشد.

4ـ زوزه كشیدن یا ارتعاش ولرزش بیش ازحدجعبه دنده كه ممكن است خیلی سریع منجر به عیوب دیگرشود.

1ـمعیوب بدون بلبرینگ ها ویا فرسایش کلی آنها.

جدی : ممكن است باعث خردكردن یا قفل شدن جعبه دنده شودكه دراین صورت خطرناك است.

5ـ باصدا ومشكل جارفتن دنده ها.

1ـ كلاچ به طور صحیح عمل       نمی كند.

 

6ـ لق وغیر موثر بودن اهرم انتخاب دنده.

1ـ فرسایش كلی مكانیزم انتخاب دنده .

جدی : ممكن است خطرناك باشد زیرا راننده نمی تواند خودرو را درست كنترل كند.

.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : ,وبلاگ مهندسی مکانیک حرارت و سیالات

  • سبحان
  • گلریزون
  • ضایعات
  •