تبلیغات
وبلاگ مهندسی مکانیک ( مکانیک خودرو-حرارت و سیالات- تاسیسات) - پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و کلی اطلاعات از ال ایکس که شاید ندنی

طراحی سایت

قالب وبلاگ

وبلاگ مهندسی مکانیک حرارت و سیالات


وبلاگ مهندسی مکانیک ( مکانیک خودرو-حرارت و سیالات- تاسیسات)
از مکانیک لذت ببر!!!!!!!!

ایمنی پژو ۴۰۵ جی ال ایکس

بادشکنهای جلو ،لبه سپر ، برف پاک کنهای متناسب با شیشه های جلو و عقب ، درها با واشرهای لاستیکی خمیده که به کاپوت کاملا کیپ شده است ، کناره های خمیده تحتانی ، دستگیره های در داخل قرار داده شده ، آینه های دید عقب با دو زاویه پهن جهت رسیدن به بهترین وضعیت ایمنی تعبیه شده اند. سیستم ترمزها با نوع موتور و نه با میزان تجهیزات هماهنگی دارد . ترمزهای دیسکی با ابزار اندازه گیری شناور در قسمت جلو ، ترمز کاسه ای عقب ، مدار هیدرولیک با شکل X و فرمان هیدرولیک ، ضربه گیرهای کناری تمام درها ، ایمنی در کوچکترین جزئیات درنظر گرفته شده است.دربهای مستحکم محافظت مسافران را در حوادث رانندگی ضربات کناری افزایش می دهند.

کیفیت ، بهبود و آسایش ، سه نکته کلیدی که بر مفهوم 405 سایه افکنده است در تمامی جنبه های آن اعمال شده است. هر کدام از بازبینی ها جهت داشتن بهترین تمرکز راننده تعبیه شده است و تمامی ملزومات در خصوص آسایش و ایمنی را در بر دارد.

چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز

برف پاک کن با تایمر

چراغ مه شکن عقب

نوارهای محافظ اطراف بدنه

آینه داخلی دید در شب (قابل تنظیم)

آئینه های بیرونی بدون نقطه کور

زبانه قفل کودک در درهای عقب

GLX : سیستم قفل مرکزی با با سیستم گپرنده و فرستنده نوری
GLI : سیستم قفل مرکزی بدون سیستم گیرنده و فرستنده نوری

کمربند ایمنی صندلی جلو و عقب

مثلث اخطار با شبرنگ

 

 

 

امکانات پژو ۴۰۵ جی ال ایکس

  چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز

  چراغ اخطار پایین بودن سطح روغن ترمز

  چراغ اخطار درگیر بودن ترمز دستی

  چراغ اخطار فشار روغن موتور

  صندلی جلو مجزا با قابلیت تنظیم پشتی

  سیستم تهویه مجهز به فن

  سیستم کولر مجهز به گاز R134

  تجهیزات رادیو شامل :

سیم کشی بلندگوهای جلو ، آنتن ، رادیو پخش

  GLX : شیشه بالابر درهای جلو برقی و شیشه بابر درهای عقب دستی
GLI : شیشه بالا بر درهای جلو و عقب دستی

  زیرسری صندلی های جلو

  زیر سری صندلی عقب*

  ساعت دیجیتالی

  GLX : رنگ بدنه متالیک
GLI : رنگ بدنه سالید

  GLX : سپرهای جلو و عقب همرنگ بدنه
GLI : سپرهای جلو و عقب مشکی

  زیرآرنجی صندلی عقب*

 

 

 

 

 

مشخصات فنی پژو جی ال ایکس

  کارایی

مدل موتور : XU 7 JP/L3

حجم موتور : 1761cc

سیستم سوخت رسانی : كاربراتور

حد اکثر سرعت : 182 KM/HR

نسبت تراکم : 8

تعداد سیلندر : 4

حداکثر توان موتور : 100 HP در6000 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور: 153 Nm در 3500 دور در دقیقه

شتاب از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت : 11.8 ثانیه

  مصرف (لیتر در صد کیلومتر) 

با سرعت 90 کیلومتر در ساعت : 7.8

 

  گیربکس : دستی 5 سرعته

نسبت دنده 1 : 0.2894

نسبت دند ه 2 : 0.5384

نسبت دنده 3 : 0.7812

نسبت دنده 4 : 1.0512

نسبت دنده : 1.3428

دنده عقب : 0.3000

: 17×77 نسبت دنده خروجی

  كلاچ

نوع كلاچ : کنترل کابل / منفرد خشک

 

  وزن

وزن خودرو : 1090 (KG)

وزن روی اکسل جلو : 670 (KG)

وزن روی اکسل عقب : 420 (KG)

حداکثر وزن مجاز خودرو : 1550 (KG)

حداکثر وزن مجاز خودرو با تریلر : 2750 (KG)

 

  ظرفیت مخزن سوخت: 70 لیتر

  سیستم الکتریکی

باطری : 55 Ah

دینام : 80 A

استارت : 1.1 Kw

 

  سیستم فرمان

قطر دایره دوران : 11 متر

جعبه فرمان هیدرولیک - شانه ای

 

  تعلیق

مک فرسون : جلو

فنر پیچشی : عقب

  سیستم ترمز

دیسکی پره دار : ترمز جلو

کاسه ای : ترمز عقب

 

  اندازه لاستیکها : 185/65 R14

  دورسنج موتور

  GLX : صداگیر زیر در موتور
GLI : ندارد

  انتقال چرخ زاپاس به داخل صندوق عقب

  GLX : فوم نگهدارنده ابزارهای داخل چرخ زاپاس
GLI : ندارد

  سیستم خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری

 

 

 

 

 

 

تاریخچ ی پژو جی ال و جی ال ایکس

با توجه به قدمت طراحی بدنه پیكان و خارج از رده بودن تكنولوژی ساخت آن و نیاز شدید به سرمایه گذاری مجدد برای قالب های بدنه و تجهیزات مورد نیاز .ایران خودرو تصمیم گرفت از سال 1368 پژو 405 را در مدل های GL و GLX تولید كند. این خودرو در سال 1987 میلادی با مدنترین تكنولوژی به عنوان جدیدترین مدل توسط پژو به بازارعرضه شد و در سال 1988 میلادی به عنوان بهترین اتومبیل سال در اروپا و همچنین به عنوان اتومبیل وارداتی به آمریكا انتخاب شده بود.خطوط جدید تولید پژو 405 نیز در تاریخ 13/9/1369 توسط رئیس جمهور كشورمان افتتاح شد.

از سال 1369 مونتاژ و تولید انواع اتومبیل سواری پژو (از جمله پژو 405 جی ال ، پژو 405 جی ال ایکس 1580 و 2000 سی سی و پژو 405 جی ال ایکس اتوماتیک 2000 سی سی) در خطوط تولید سواری سازی به انجام رسیده است.

ساخت داخلی قطعات این محصول از سال 1373 در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پایان سال 1377 کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتی که حاصل تلاش صنعتگران ایرانی می باشد و معادل 77% بوده و با درنظر گرفتن اقلامی که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتی به پژو فرانسه اعلام شده است ، میزان ساخت قطعات داخل این خودرو به 89% بالغ خواهد گردید.

بررسی های به عمل آمده حاکی از این بود که از میان قطعات مورد استفاده در تولید پژو 405 می بایست 35 قطعه به کلی تغییر می یافت و علاوه بر آن 84 قطعه کاملا جدید شامل 17 قطعه مربوط به بدنه و 67 قطعه تزییناتی ، طراحی و ساخته می شد و این مبنای فعالیت فشرده طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفت.

کلیه محاسبات و اقدامات اجرایی این پروژه در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده و خودروی پژو 405 تشریفاتی (لیموزین) به عنوان اولین دستاورد این مرکز تحقیقاتی محقق شد.

اعمال دقت و ظرافت در ساخت این خودرو تا بدان حد بود که موجب شگفتی کارشناسان بین المللی خودرو گردیده و با اختصاص جایگاهی در موزه پژوی فرانسه به خودروی تشریفاتی ساخت ایران ، توانمندی صنعتگران ایرانی به قضاوت جهانیان گذاشته شد. این خبر در جراید و محافل خارجی انعکاس وسیعی داشته و یکی از مجلات فرانسوی زبان از موفقیت ایران با تعبیر "وقتی پژو مرسدس بنز را مات می کند" یاد کرده است.

پژو 405 ایران بهترین اتومبیل تولیدی در خاور میانه

یکی از موفق ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال 1988 توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت ، اتومبیل پژو 405 می باشد.

انواع مدلهای پژو 405 که علاوه بر فرانسه در انگلستان نیز ساخته می شود فقط به صورت سدان ( 4 در ) و استیشن بوده و موتور به صورت عرضی در امتداد پلسها نصب گشته است. در سالهای گذشته پژو با موتور 1.4 لیتری نیز تولید می گشت ولی به دلیل محدودیتهای کنترل گازهای خروجی از اگزوز این موتور از روی اتاق 405 حذف گردید. سال 1995 پژو با موتورهای تکنولوژی بالا و راندمان خوب به بازار عرضه می شد ، از جمله موتور 1.8 لیتری با قدرت 101 اسب بخار و تورک 153 نیوتن متر ، موتور دو لیتری با 121 قوه اسب و تورک 176 نیوتن متر که همگی مدلهای نامبرده به صورت 2 سوپاپ برای هر سیلندر می باشد. در ردیفهای بالاتر موتورهای چهار سوپاپ 2 لیتری با 2 میل سوپاپ بالایی با 150 اسب قدرت و 183 نیوتن متر و همچنین موتورهای اخیر با کمک سیستم توربو MI16 قدرت خود را به 196 اسب بخار و 196 نیوتن متر و رینگهای 16 اینچی و لاستیکهای 205 خود که T16 نامیده می شود ، می تواند شتاب صفر تا صد خود را به 7 ثانیه برساند و حداکثر سرعت 230 کیلومتر را به دست آورد. پژو 405 همچنان با موتور دیزل 1905 سی سی نیز عرضه شده که مدل معمولی با قدرت 68 اسب بخار و مدل توربو با 90 اسب بخار اتومبیل بسیار کم مصرفی می باشند.

پژو 405 در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایران می باشد. بدنه پژو 405 ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب 31% در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد

فاصله دو محور عقب و جلو از هم 2669 میلیمتر بوده که مانند تمامی مدلهای پژو از حد متوسط کلاس خود فراتر می باشد. اکسل پژو 405 مجهز به بازوهای عرضی و فنرهای مارپیچ مجهز به فنر لول و کمک فنر ضد چرخش به کمک فنرهای دو جهته می باشد. سیستم تعلیق هر یک از چهار چرخ به صورت مستقل عمل کرده که سبب راحتی سرنشینان و چسبندگی بهتر در جاده و در مانورها می گرد.

سیستم فرمان از نوع دنده شانه ای بوده که به صورت وضعیت بالا و پایین می توان بر حسب قد راننده آن را تنظیم نمود . تعداد دور غربال فرمان 4.1 دور و شعاع گردش 5.5 متر است. توضیح آن که تعداد دور قفل در قفل در مدل GLX که مجهز به کمک هیدرولیک است 3.1 دور می باشد.

پژو 405 ایران دارای دو گاردان بوده و دیفرانسیل جلو می باشد و از این نقطه نظر تقسیم وزن 1020 کیلوگرمی خالص آن 605 کیلوگرم در جلو و 415 کیلوگرم بر روی اکسل عقب می باشد که نسبت تقسیم 59.3% در جلو و 40.7% در عقب فراهم می آورد. توضیح آنکه مدل جی ال ایکس پژو که وسایل آسایش بیشتری چون کولر ، فرمان هیدرولیک ، قفل مرکزی ، شیشه های برقی برای سرنشینان جلو و شیشه رنگی را فراهم می آورد ، وزنی حدود 10 کیلوگرم سنگین تر از مدل GL دارد.

حداکثر سرعت پژوی 405 ایران 177 کیلومتر در ساعت بوده که این اتومبیل می تواند شتاب صفر تا یکصد کیلومتر را در زمان 12 ثانیه بپیماید.

 

.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : ,وبلاگ مهندسی مکانیک حرارت و سیالات

  • سبحان
  • گلریزون
  • ضایعات
  •