تبلیغات
وبلاگ مهندسی مکانیک ( مکانیک خودرو-حرارت و سیالات- تاسیسات) - تاثیر نوع گیربکس بر مصرف سوخت

طراحی سایت

قالب وبلاگ

وبلاگ مهندسی مکانیک حرارت و سیالات


وبلاگ مهندسی مکانیک ( مکانیک خودرو-حرارت و سیالات- تاسیسات)
از مکانیک لذت ببر!!!!!!!!

تاثیر نوع گیربکس بر مصرف سوخت



گیربکس شامل مجموعه ای از چرخ دنده هاست که نقش آن ، انتقال قدرت مناسب از موتور به چرخها و امکان پیش رانش خودرو است. چرخ دنده های رایج شامل چرخ دنده های اتوماتیک ، دستی و (
CVT سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته) است. گیربکس های اتوماتیک شامل 3 ، 4 ، 5 ، 6 و 7 دنده و چرخ دنده های دستی شامل 5 و 6 دنده هستند. نتایج تحقیقات نشان می دهد که به طور کلی مصرف سوخت در خودروهای با گیربکس دنده ای کمتر از خودروهای با گیربکس اتوماتیک است. همچنین با افزایش تعداد دنده ها در هر دو نوع گیربکس مصرف سوخت کاهش می یابد.
تغییرات آلاینده
CO نیز به همین روال است. به طوری که با استفاده از چرخ دنده دستی به جای اتوماتیک و با استفاده از دنده های بیشتر در گیربکس خودرو، میزان این آلاینده به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. امروزه از طریق طراحی بهینه سیستم انتقال قدرت ، مصرف سوخت را کاهش می دهند. روش طراحی دقیق مشخصه های عملکردی سیستم انتقال قدرت و به طور کلی قوای محرکه ، جزو فناوری های هر کارخانه سازنده خودرو است و در منابع و مراجع ، جزییات آن تشریح و توزیع نشده و صرفا به ذکر کلیاتی از طراحی سیستم قوای محرکه اکتفا شده است. یک سیستم انتقال قدرت خودرو باید باعث حرکت خودرو و تنظیم سرعت با بهترین عملکرد خودرو شود.

 

.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : ,وبلاگ مهندسی مکانیک حرارت و سیالات

  • سبحان
  • گلریزون
  • ضایعات
  •